Branża marketingu, zwłaszcza tego internetowego, jest bardzo dynamiczna. Na jej kształt ma wpływ wiele czynników, w tym przemiany społeczne, sytuacja gospodarcza, oczekiwania klientów. Ogromne znaczenie mają także zmieniające się algorytmy serwisów społecznościowych i wyszukiwarek, które uwzględnić powinien każdy planujący pozycjonowanie stron internetowych. Podpowiadamy, o czym obecnie warto wiedzieć i jakie trendy uwzględnić w swoich działaniach.
1. Po pierwsze, jakość treści
2. SXO – sposób na skuteczne pozycjonowanie stron www
3. Wyszukiwanie głosowe
Oczywiście, trendów i tendencji wpływających na pozycjonowanie strony jest zdecydowanie więcej. Część tematów została opisana na funkymedia.pl/skuteczne-pozycjonowanie.
Po pierwsze, jakość treści
Już od dłuższego czasu skuteczne pozycjonowanie stron internetowych bazuje na wartościowych treściach. Ten trend pozostaje obowiązujący i, co więcej, przybiera na sile. Jakość contentu należy przedłożyć nad jego ilość. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google powinny być to treści unikalne, zatrzymujące użytkownika na dłużej, dostarczające mu cennych informacji. Już kilka lat temu strony internetowe zaczęły bazować na modelu E-A-T: Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness. Nadal warto się go trzymać, publikując w witrynach materiały z fachową wiedzą, wykorzystujące zaufane źródła.
W tym miejscu warto jeszcze położyć nacisk na materiały wideo. Badania pokazują, że aż 85% internautów chce oglądać więcej filmów dostarczanych przez różne marki, a 86% firm wykorzystuje właśnie takie materiały wizualne w działaniach promocyjnych. To jasna podpowiedź, że niebawem taki format będzie bardzo silnie oddziaływał na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.
SXO – sposób na skuteczne pozycjonowanie stron www
W procesie pozycjonowania strony nie wystarcza skupiać się na słowach kluczowych i linkbuildingu. Oczywiście, to bardzo ważne elementy całego procesu, jednak na indeksowanie wpływ ma o wiele więcej czynników. Pozycjonowanie i optymalizacja strony nie może pominąć kwestii UX. W ten sposób narodziło się SXO, czyli połączenie SEO i UX. To pewnego rodzaju całościowe myślenie o widoczności witryny.
Wyszukiwanie głosowe
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom – takim jak Asystent Google czy Siri firmy Apple – coraz więcej osób dociera do pożądanych treści za pomocą wyszukiwania głosowego w wyszukiwarce. Google jest dopiero w trakcie dostosowywania swoich algorytmów pod technologie głosowe, jednak warto wziąć tę kwestię pod uwagę już teraz.