Czy event marketing to sposób na wypromowanie konkretnego wydarzenia? Nie, tu chodzi o coś zupełnie innego. Nie przejmuj się – niezrozumienie tego pojęcia jest bardzo częste. Za chwilę pokażemy Ci, co kryje się pod pojęciem event marketing i dlaczego te działania warto wprowadzić w Twojej firmie.
Czym jest event marketing?
Chociaż wiele osób nadal uważa, że event marketing to promowanie eventów, ma się to nijak do rzeczywistości. W tych działaniach nie chodzi o promowanie wydarzeń, ale Twoich produktów właśnie za pomocą eventów. Możesz zorganizować wydarzenie bądź też sponsorować je – to nie jest istotne. Najważniejsze, by była tam Twoja marka i oczywiście produkt. Podczas takich wydarzeń marka może bowiem pokazać się szerokiej publiczności, ale nie tylko. Jest ona także kojarzona z konkretnymi emocjami – a na tym event marketingowi zależy najbardziej. Przykład? Wyobraź sobie, że odpowiadasz za markę wegańskich produktów spożywczych. Jak najlepiej dotrzeć do odbiorców? Wystarczy wystąpić na festiwalu przeznaczonym właśnie dla wegan – na przykład w roli sponsora. Brzmi logicznie, prawda? Oczywiście event marketing nie jest tak prosty, jak ustawienie kampanii na Facebooku. Tu przyda się wiedza i doświadczenie. Więcej na ten temat dowiesz się na stronie https://adnext.pl/.
Cele, które możesz zrealizować dzięki event marketingowi
Event marketing to działania, które pomogą Ci zrealizować dwa niezwykle istotne cele:
- Cel wizerunkowy – zwiększenie rozpoznawalności marki oraz produktu. To sprawia, że ten rodzaj marketingu będzie idealny dla nowych marek i produktów.
- Cel sprzedażowy – z oczywistych powodów jest to istotny cel dla każdej firmy. Poprzez zgromadzenie w jednym miejscu wielu potencjalnych klientów możesz bezpośrednio dotrzeć do osób zainteresowanych produktem.
Oprócz tego możesz osiągnąć także cel charytatywny, jednak to wymaga zaangażowania się marki w konkretne działania. Oczywiście jest to silne wsparcie dla wizerunku firmy.
Wiele firm już teraz korzysta z event marketingu. Czas najwyższy, by również Twoja marka zaczęła się tak reklamować. Więcej o tej formie marketingu dowiesz się na stronie grupy agencji marketingowych AdNext.