Marketing to, według wielu powszechnie znanych definicji, sposób działania, a raczej określony sposób działania, który pozwala zarządzać własnymi zasobami. Przypuśćmy, że masz własną firmę, która zajmuje się sprzedażą mieszkań – jesteś deweloperem. Jeżeli w swoich działaniach wykorzystujesz konkretne narzędzia i metody marketingowe, to zapewne jesteś w stanie poradzić sobie przynajmniej z połową obowiązków.
Wyżyny nieruchomości
Rynek sprzedaży nieruchomości (domów/mieszkań) charakteryzuje się dużym stopniem skomplikowania. Składa się on z takich zagadnień, jak: prawo nieruchomości, prawo budowlane, sprzedaż, najem, wynajem, flip, dzierżawa, budżet i wiele innych mniej lub bardziej skomplikowanych terminów. To właśnie przez mnogość takich terminów branża nieruchomości należy do jednej z najcięższych (rzecz jasna dla osób bez doświadczenia, które chcą zaczynać od zera) sfer gospodarki.
Przez wszystko da się jednak przebrnąć i tak – marketing deweloperów. Ten swego rodzaju odłam ogólnego pojęcia marketingu, ma jednak w sobie znacznie więcej potencjału. To dzięki niemu, ale także dzięki wsparciu firm zewnętrznych (agencje/firmy usług związanych z marketingiem dla deweloperów) inwestorzy są w stanie skutecznie realizować własne przedsięwzięcia, tj. sprzedaż domów, wynajem mieszkań, inwestycja w grunty, itd.
Strategia = korzyści
Deweloperzy i inwestorzy w swojej pracy wykorzystują marketing. Akcentem przypomnienia, marketing deweloperski to określony sposób działania, który pozwala zarządzać własną firmą bądź innymi zasobami. Musi być on oparty o dobrze przemyślaną strategię.
Strategia pozwala opracować skuteczny plan komunikacyjny, który przyczyni się do zwiększenia zainteresowania daną ofertą (nieruchomości) i jej późniejszej sprzedaży, wynajmu bądź najmu. Strategia marketingowa w branży nieruchomości uwzględnia wszelkie metody, działania i kanały dotarcia do potencjalnych (i obecnych) Nabywców.
Można do nich zaliczyć między innymi: reklamę, promocję nieruchomości, sprzedaż i wsparcie, badania oraz analizy otoczenia i konkurencji, budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz całej marki i własnej osoby (marketing dewelopera), satysfakcja.
Wymiana dóbr
Wcześniej wspomnęliśmy o agencjach zewnętrznych, to teraz do tego tematu powróćmy – akcentem podsumowania.
Firmy zewnętrzne operujące w sferze sprzedaży nieruchomości, mają szeroką wiedzę na temat marketingu dla deweloperów. W swojej pracy (na dzisiejsze czasy) wykorzystują wiele różnych technik, które pozwalają im tworzyć skuteczne kampanie marketingowe dla firm deweloperskich. Do tych najpopularniejszych kanałów można zaliczyć między innymi: Google Ads, Facebook Ads, działania w Social Mediach, pozycjonowanie i SEO, content marketing, video marketing, landing page i wiele więcej.
W przypadku, gdy nie jesteś jeszcze wprawionym w boju inwestorem, możesz mierzyć się z naprawdę skomplikowanymi sprawami. W końcu branża sprzedaży mieszkań nie należy do najłatwiejszych dziedzin gospodarki. W takich sytuacjach możesz skorzystać z usług firmy zewnętrznej i uzyskać odpowiednie wsparcie i odpowiedź na wszystkie wątpliwości.