Komunikacja z klientem przebiega na wielu poziomach i dotyczy także sytuacji, w których pozornie wcale nie masz z nim kontaktu. Dobrym przykładem jest umawianie wizyty poprzez system rezerwacji online, który pełni funkcję pośrednika. Dlaczego warto w niego zainwestować?
Jak komunikować się z klientem?
Zanim wybierzesz konkretne metody komunikacji z klientem, musisz poznać swoją grupę docelową i jej potrzeby. Zasada jest taka, że szukamy klientów tam, gdzie są, a obecnie takim “miejscem” najczęściej jest internet. System rezerwacji online to odpowiedź na potrzeby osób młodych i w średnim wieku, które nie przywiązują większej wagi do tradycyjnych metod komunikacji, jakimi są maile, telefony czy osobiste wizyty celem umówienia dogodnego terminu. Jeśli chcesz postawić na efektywną komunikację, która ma na celu podjęcie interakcji, nie ograniczaj się do umieszczania postów w mediach społecznościowych czy do e-mail marketingu. Daj klientom szansę, by Cię odnalazł, w czym pomoże internetowy system rezerwacji.
Na czym polega efektywność systemu rezerwacji wizyt?
Kalendarz do salonu kosmetycznego lub innego punktu usługowego opiera się na bardzo prostym schemacie. Klient widzi wszystkie dostępne terminy wizyt, a następnie może wybrać najdogodniejszy dla siebie. Wystarczy jedno kliknięcie i wizyta umówiona! Klient nie musi:
-
dzwonić ani wysyłać maili,
-
dopytywać o wolne terminy,
-
kontaktować się w godzinach otwarcia salonu,
-
czekać na odpowiedź ze strony pracownika.
Samo umawianie terminów to jednak nie wszystko. Terminarz wizyt kosmetycznych posiada także wiele dodatkowych funkcji, umożliwiając na przykład dokonywanie płatności, fakturowanie, wysyłanie automatycznych powiadomień czy odwoływanie wizyt.
Jak usprawnić komunikację z klientem?
Istnieje wiele strategii komunikacji z klientami, ale tylko niektóre są efektywne. System rezerwacji wizyt Calendesk umożliwia interakcję z osobami zainteresowanymi zakupem usług z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki temu jest wygodny i spełnia oczekiwania nawet wymagających klientów i pracowników. Tworząc własną strategię komunikacji, warto uwzględnić w niej nowoczesny system. Rezerwacja wizyty online to rozwiązanie, na które czekało wielu klientów, ale też pracowników. Tradycyjne kanały komunikacji często okazywały się zawodne, zwłaszcza jeśli ich obsługą zajmowała się ta sama osoba, która świadczyła usługi na rzecz klientów. Dziś wejście w interakcję jest znacznie prostsze, mniej pracochłonne i czasochłonne, a wszystko dzięki efektywnemu systemowi rezerwacji wizyt.