Czym jest zajmuje się SEO copywriting?

Czym jest zajmuje się SEO copywriting?

Copywriting SEO – na czym polega?

SEO copywriting to nic innego jak sztuka tworzenia treści, które odpowiadają potrzebom wyszukiwarek i użytkowników. Rozwój technologii sprawił, że biorąc pod uwagę zmieniające się algorytmy, copywriterzy muszą nadążać nad specyfiką tworzonych treści i nie ustawać w doskonaleniu swoich umiejętności. Poznajmy zatem najważniejsze zasady SEO copywritingu, wraz ze wskazówkami dotyczącymi tworzenia przyjaznych treści pod wyszukiwarki SEO.

Najogólniej mówiąc, SEO copywriting dotyczy tworzenia treści w taki sposób, aby były one przydatne zwłaszcza dla czytelników a nie tylko dla robotów wyszukiwarki. Teksty sprecyzowane zgodnie z założeniami SEO copywritingu, nie tylko odpowiadają na potrzeby informacyjne odbiorców ale pomagają też poprawić widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Tworzenie treści SEO copywriting

Aby temat SEO copywritingu został właściwie przedstawiony, należy przyjrzeć się bliżej tworzeniu treści zgodnie z zasadami SEO. Pisanie tekstów SEO pod kątem wyszukiwarek determinuje:

  • analiza słów kluczowych
  • dokładny research
  • interesująco zoptymalizowany tekst
  • poprawna hierarchia nagłówków
  • linkowanie wewnętrzne

Słowa kluczowe są kluczowe

Właściwie dobrane słowa kluczowe stanowią połowę sukcesu w SEO copywritingu. Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi treściami do jak najszerszej grupy czytelników, nie możesz tworzyć tekstów bez umiejętnego osadzania słów kluczowych. Aby jednak nie popadać w skrajności i zachować zrozumiały przekaz, warto zwrócić uwagę na zagęszczenie fraz, które powinny być w  naturalny sposób osadzone w tekście i pojawiać się w różnych formach i odmianach zarówno pod postacią krótkich fraz jak i long tail. Nasycenie treści słowami kluczowymi w różnych formach wpłynie na naturalność tekstu i pozwoli uniknąć identyfikacji przez roboty wyszukiwarek jako sztuczne upychanie słowami kluczowymi.

Teksty SEO na strony internetowe – co warto wiedzieć?

Zanim przystąpisz do pisania tekstów SEO zadbaj o kilka kwestii, do których należą:

  • przyciągający uwagę tytuł i lead
  • krótki tytuł, zawierający słowa kluczowe zdradzające tematykę artykułu
  • ze względu na częstą wewnętrzną duplikację treści przez niektóre systemy, staraj się redagować oryginalne opisy do listingów
  • pisząc tekst na stronę internetową, najpierw bierzemy pod uwagę potrzeby użytkownika, a nie wyszukiwarki. Napisany tekst SEO ma być czytelny, konkretny i przejrzysty
  • z uwagi na to, że Google będzie bardziej wartościował rozbudowane i unikatowe treści, liczba znaków w tekście musi być dopasowana zarówno do liczby fraz jak i do lokalizacji publikacji

 Kilka słów o SEO copywritingu

Aby tekst był przejrzysty i przyjazny w odbiorze, w przypadku tekstów na stronę główną i podstronę kategorii nie powinien mieć mniej niż 2500 zzs. Z kolei jeśli chodzi o opis produktu nie mniej niż 1500 zzs. Warto wiedzieć, że czytanie długiego, merytorycznego tekstu na stronie internetowej wpływa na wydłużenie średniego czasu trwania sesji, co tym samym zmniejsza konwersję odrzuceń. Oznacza to, że obszerniejsze treści poruszające interesujące dla czytelnika kwestie pozytywnie wpływają na pozycjonowanie witryny.

Teksty SEO powinny zawierać bogate słownictwo. W celu uzyskania jasnego przekazu, pamiętajmy o stylistyce, poprawnej ortografii, właściwym szyku zdań i poprawnej interpunkcji. Pojawiające się błędy językowe, wychwycone przez mechanizm sugestii Google, są sygnałem dla wyszukiwarki, że treści są zbyt słabe by zaproponować je czytelnikom.

SEO copywriting jest złożonym procesem, wymagającym wiedzy i umiejętności. Przestrzegając podstawowych zasad pisania pod SEO można tworzyć wartościowe treści zarówno dla czytelnika jak i wyszukiwarek. Kluczem do sukcesu  jest ciągłe doskonalenie się i korzystanie z narzędzi, które pomagają w tworzeniu skutecznych i wartościowych treści online.

Więcej informacji na temat SEO copywritingu znajdziesz na artursmolicki.com.